Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model autobusu miejskiego w programie AVL Cruise

Tytuł:
Model autobusu miejskiego w programie AVL Cruise
The city bus model in AVL Cruise software
Autorzy:
Grabowski, Ł.
Gęca, M.
Biały, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/133467.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
Tematy:
autobus miejski
silnik diesla
zużycie paliwa
badania symulacyjne
city bus
diesel engine
fuel consumption
simulation research
Źródło:
Combustion Engines; 2015, 54, 3; 475-479
2300-9896
2658-1442
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono, opracowany w programie AVL Cruise, model autobusu miejskiego. AVL Cruise jest oprogramowaniem do symulacji układu napędowego pojazdu. Obiektem badań był autobus miejski Mercedes Conecto LF wyposażony w silnik o zapłonie samoczynnym OM926LE. Układ przeniesienia napędu zawiera m.in. czterobiegową hydrokinetyczną skrzynię biegów. Celem niniejszej pracy było opracowanie modelu układu napędowo autobusu oraz wykonanie obliczeń. Podczas przygotowania symulacji skorzystano z podmodeli dostępnych w programie wprowadzając parametry pojazdu. Badania symulacyjne przeprowadzono dla modelu autobusu wykorzystując cykl bazowy SORT 2, reprezentujący różne warunki ruchu i odzwierciedlający warunki eksploatacji występujące dla typowej trasy miejskiej. W artykule przestawiono moc silnika, prędkość pojazdu, godzinowe zużycie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla. Silnik generując moc mechaniczną w przedziale od 0 do 70% mocy nominalnej średnio emitował 15,3 kg/h dwutlenku węgla.

The article presents, developed in the AVL Cruise, a model of a city bus. CRUISE is AVL's vehicle and powertrain system level simulation tool. The object of the study was the city bus Mercedes Conecto LF equipped with a diesel engine OM926LE. Powertrain included, among others, with a four-hydrokinetic transmission. The aim of this study was to develop a model of the bus powertrain system and perform simulation. While working benefited from the sub-models available in the program by entering only the parameters corresponding to a tested vehicle. Simulation studies were carried out using a bus model SORT 2 cycle base, representing different traffic conditions reflecting the present operating conditions for a typical urban route. The article includes obtained engine power, vehicle speed, fuel consumption and carbon dioxide emissions. The engine generating mechanical power in the range of 0 to 70% of the nominal power emitted average of 15.3 kg/h CO2.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies