Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dekalog normatywnym punktem orientacyjnym w procesie wychowania czy archaiczną propozycją kulturową – komunikat z badań

Tytuł:
Dekalog normatywnym punktem orientacyjnym w procesie wychowania czy archaiczną propozycją kulturową – komunikat z badań
The Decalogue as a normative landmark in the upbringing processor as an archaic cultural proposition – research message
Autorzy:
Skrocka, Dorota
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1333956.pdf
Data publikacji:
2020-12
Wydawca:
Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim
Tematy:
Dekalog
wychowanie
zasady moralne
normatywne punkty orientacyjne
the Decalogue
upbringing
moral principles
normative landmarks
Źródło:
Język. Religia. Tożsamość; 2020, 1/2(21/22); 97-114
2083-8964
2544-1701
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Brining up a human is one of the most difficult tasks for those who are responsible for a man’s development. Upbringing requires planning particular goals and adopting certain principles which will allow to support educational changes in a responsible and effective way. Without a stable hierarchy of values and consequent referral to them it is impossible to obtain pedagogical intentions. In the conducted research, the students were asked to explain the way they perceived and understood the Decalogue. They were also enquired about the legitimacy of including it in the educational process.

Wychowanie człowieka jest jednym z trudniejszych zadań, jakie stoją przed osobami odpowiedzialnymi za rozwój człowieka. Wymaga zaplanowania wybranych celów i przyjęcia określonych zasad pozwalających na odpowiedzialne i efektywne wspieranie wychowawczych zmian. Bez stabilnej hierarchii wartości i konsekwentnego odwoływania się do nich nie jest więc możliwe uzyskanie pedagogicznych zamierzeń. Dlatego w przeprowadzonych badaniach zapytano studentów o ich rozumienie Dekalogu i zasadność włączenia go w proces wychowawczy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies