Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Performance and emissions of a single cylinder diesel engine operating with rapeseed oil and jP-8 fuel blends

Tytuł:
Performance and emissions of a single cylinder diesel engine operating with rapeseed oil and jP-8 fuel blends
Autorzy:
Labeckas, G.
Kanapkienė, I.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/133075.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
Tematy:
diesel engine
rapeseed oil
JP-8 fuel
engine performance
exhaust emissions
silnik spalinowy
olej rzepakowy
wydajność silnika
emisja spalin
Źródło:
Combustion Engines; 2015, 54, 3; 13-18
2300-9896
2658-1442
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents experimental test results of a DI single-cylinder, air-cooled diesel engine FL 511 operating with the normal (class 2) diesel fuel (DF), rapeseed oil (RO) and its 10%, 20% and 30% (v/v) blends with aviation-turbine fuel JP-8 (NATO code F-34). The purpose of the research was to analyse the effects of using various rapeseed oil and jet fuel RO90, RO80 and RO70 blends on brake specific fuel consumption, brake thermal efficiency, emissions and smoke of the exhaust. The test results of engine operation with various rapeseed oil and jet fuel blends compared with the respective parameters obtained when operating with neat rapeseed oil and those a straight diesel develops at full (100%) engine load and maximum brake torque speed of 2000 rpm. The research results showed that jet fuel added to rapeseed oil allows to decrease the value of kinematic viscosity making such blends suitable for the diesel engines. Using of rapeseed oil and jet fuel blends proved themselves as an effective measure to maintain fuel-efficient performance of a Didiesel engine. The brake specific fuel consumption decreased by about 6.1% (313.4 g/kW·h) and brake thermal efficiency increase by nearly 1.0% (0.296) compared with the respective values a fully (100%) loaded engine fuelled with pure RO at the same test conditions. The maximum NOx emission was up to 13.7% higher, but the CO emissions and smoke opacity of the exhaust 50.0% and 3.4% lower, respectively, for the engine powered with biofuel blend RO70 compared with those values produced by the combustion of neat rapeseed oil at full (100%) engine load and speed of 2000 rpm.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies