Tytuł pozycji:
Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa w perspektywie współczesnych wyzwań rozwojowych podmiotów gospodarczych
- Tytuł:
-
Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa w perspektywie współczesnych wyzwań rozwojowych podmiotów gospodarczych
Value based management versus present-day business challenges
- Autorzy:
-
Kowal, Dominik
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1316015.pdf
- Data publikacji:
-
2013-05-21
- Wydawca:
-
Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
- Tematy:
-
marketing
VBM
- Źródło:
-
Zeszyt Naukowy Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie; 2013, 27; 38-52
2300-6285
- Język:
-
wiele języków
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule dokonano przeglądu sposobów identyfikacji celów działania przedsiębiorstwa. Szczególną uwagę poświęcono koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa (ang. value based management, VBM), która w ostatnich latach zyskała istotną pozycję wśród teorii zarządzania. Omawiana koncepcja zakłada, iż strategicznym, długookresowym celem działalności przedsiębiorstwa powinno być tworzenie oraz maksymalizacja majątku właścicieli.
The article presents a review of the identification methods of company’s objectives. The main aim of this paper is to introduce the issues of value based management (VBM) - a modern and very popular management concept according to which the creation and maximization of the shareholder value is the main long-term company target.