Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Słowa i poznanie: teoretyczne założenia i praktyczne zastosowanie językoznawstwa kognitywnego ze szczególnym uwzględnieniem metafory konceptulanej w zarządzaniu zespołami wielokulturowymi

Tytuł:
Słowa i poznanie: teoretyczne założenia i praktyczne zastosowanie językoznawstwa kognitywnego ze szczególnym uwzględnieniem metafory konceptulanej w zarządzaniu zespołami wielokulturowymi
Words and cognition: theoretical assumptions and practical applications of cognitive linguistics with particular regard to conceptual metaphor in managing multicultural teams
Autorzy:
Krukiewicz-Gacek, Anna
Skrynicka-Knapczyk, Dorota
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1313175.pdf
Data publikacji:
2014-06-30
Wydawca:
Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Tematy:
SŁOWA I POZNANIE
zarządzanie zespołem
zarządzanie talentami
wielokulturowość
Źródło:
Zeszyt Naukowy Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie; 2014, 32; 11-24
2300-6285
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zarządzanie zespołami wielokulturowymi rodzi problemy z efektywną komunikacją i właściwym doborem jednostek leksykalnych, ponieważ za tymi samymi słowami mogą stać odmienne znaczenia. Językoznawstwo kognitywne, w tym teoria metafory pojęciowej, proponuje ciekawy zestaw narzędzi, których można użyć aby komunikacje ułatwić i uniknąć niebezpieczeństwa niezamierzonej wieloznaczności. Autorki artykułu przybliżają wybrane instrumenty językoznawstwa kognitywnego oraz przedstawiają ich praktyczne zastosowanie w praktyce menedżera.

Managing multicultural teams involves problems with effective communication and a careful choice of lexical items because the same words may evoke different meanings. Cognitive linguistics, proposing the theory of cognitive metaphor, offers an attractive set of tools which can be applied to facilitate communication and help avoid the trap of ambiguity. The authors introduce some aspects of cognitive methodology and propose how they can be implemented in managerial practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies