Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza zastosowania bezzałogowych fotogrametrycznych nalotów niskopułapowych w kontekscie szybkiego pozyskiwania geoinformacji

Tytuł:
Analiza zastosowania bezzałogowych fotogrametrycznych nalotów niskopułapowych w kontekscie szybkiego pozyskiwania geoinformacji
Analysis of unmanned air low-height photogrammetric flights for quick collection of geoinformation
Autorzy:
Jankowicz, B.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/130722.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Stowarzyszenie Geodetów Polskich
Tematy:
zobrazowania niskopułapowe
bezzałogowe platformy latające
low-height flies imagery
unmanned air vehicles
Źródło:
Archiwum Fotogrametrii, Kartografii i Teledetekcji; 2007, 17a; 329-338
2083-2214
2391-9477
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rozwój techniki lotniczej, teleinformatyki i teledetekcji wpływa na wzrost zainteresowania małymi, bezzałogowymi środkami latającymi (BSL) nie tylko w technice wojskowej - stad pomysł zastosowania ich w fotogrametrii i teledetekcji. Interesująca alternatywa dla tradycyjnego sposobu pozyskiwania informacji o terenie, o charakterze uzupełniającym i aktualizacyjnym mogą być naloty niskopułapowe realizowane przez bezzałogowe, niewielkie konstrukcje lotnicze, jak chociażby testowana przez autora platforma (samolotmotolotnia) sterowana z ziemi. Wizualna kontrola lotu nie zawsze jest wystarczająco precyzyjna, stad rozwiązanie problemu stanowić może wyposażenie platformy nośnej (BSL) w systemy automatycznej kontroli lotu z wykorzystaniem GPS dla nawigacji automatycznej, a także realizacja zdjęć przez odpowiednio dobrane lekkie kamery cyfrowe .

Development of air-technology, data communications and remote sensing involves the interest in applications of small Crewless Air Vehicles (CAV) in different subjects of economy. Hence, the idea of the application of low-altitude images (taken from heights below 200 m) from crewless air vehicles for quick geoinformation update of local (small) areas by photogrammetric methods.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies