Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena wpływu czynników stresogennych na zdrowie w opinii studentów

Tytuł:
Ocena wpływu czynników stresogennych na zdrowie w opinii studentów
Assessment of the influence of stress–creating factors on health in the opinion of students
Autorzy:
Danielewicz, J.
Bytniewski, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/13061.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Szczeciński
Źródło:
Aktywność Ruchowa Ludzi w Różnym Wieku; 2013, 3[19]
2299-744X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Health and well–being belong to individual qualities of man. They comprise the emotional, intellectual, social, spiritual and physical dimension. For well–being and every other dimension of health the most important is a positive attitude towards life. These are the factors that have an impact on a healthy lifestyle. A crucial one is controlling the stress– inducing factors. Each stage of human life is a source of different stress–inducing factors. Studying at college constitutes a source of differentiated intellectual, financial and autonomous– life pressure. The assessment of stress is based on the individual perception and the possibility of overcoming a stress–inducing situation. The awareness of the individual differences influences with varied intensification a person’s health. The aim of the paper is to determine the impact of the stress–inducing factors on students’ everyday life and their personality. In the research participated 150 students of the 3rd form of the State College of Biała Podlaska, the Tourism and Recreation Faculty. In the assessment of students’ personality endurance to stress–inducing factors a questionnaire measuring reaction hardness to stress– inducing factors. The findings show a relatively high percentage of moderate hardness to stress–creating factors (66% of the surveyed), low hardness (c. 10%) and high hardness (c. 20%). One can ascertain a certain dependence of personality, in consideration of stress–creating factors, upon the student’s performance in the learning process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies