A large strain, large displacement finite element model that allows element separation and failure is constructed and validated based
on existing results of reinforced concrete columns subjected to blast loads. In this approach, concrete is represented with the Johnson-Holmquist-Cook model while a plastic-kinematic relationship describes steel behavior. The model is used to predict the capacity of typical reinforced concrete bridge columns to resist an assumed blast load scenario, where changes in concrete strength, steel reinforcement ratio, and axial force on the column are considered. The effectiveness of a method of column protection is investigated, where existing columns are wrapped with a relatively inexpensive steel fiber reinforced polymer (SFRP) jacket. It was found that the use of SFRP can significantly enhance the resistance of the columns.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00