Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kompetencje pracownicze asystenta osoby niepełnosprawnej w porcie lotniczym

Tytuł:
Kompetencje pracownicze asystenta osoby niepełnosprawnej w porcie lotniczym
Employee competences of airport special assistants
Autorzy:
Markiewicz, Aleksandra
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1287318.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Tematy:
kompetencje pracownicze
lotnisko
asystent osoby niepełnosprawnej
dobre praktyki w zarządzaniu komunikacją
employee competences
airport
special assistants
good practices in communication management
Źródło:
Zeszyt Naukowy Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie; 2019, 52; 32-44
2300-6285
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Porty lotnicze stoją przez wyzwaniem zapewnienia pomocy osobom niepełnosprawnym oraz z ograniczoną sprawnością ruchową, w dostępie do usług przez nich oferowanych, w celu wyrównania szans w normalnym podróżowaniu. Dzieje się to poprzez likwidację barier, z którymi spotykają się osoby niepełnosprawne. W artykule opisano rodzaje niepełnosprawności z punku widzenia konieczności dostosowania odpowiedniej pomocy, kompetencje jakimi powinny się odznaczać osoby zajmujące się asystą w portach lotniczych oraz zaproponowano dobre praktyki w zarządzaniu komunikacją z osobami zgłaszającymi potrzebę w pokonaniu barier i pomocy na lotnisku.

Airports face the necessity to provide assistance to persons with disabilities and reduced mobility with the access to the services they offer in order to ensure equal travelling opportunities. This is done by the elimination of barriers that disabled passengers encounter. The article describes the types of disabilities with regard to the necessity to offer adequate assistance, the desired competences of airport special assistants and it suggests good practices in communication management with passengers who expect to obtain help in overcoming the existing barriers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies