Containerisation of freight transport significantly facilitates the flow of traded goods
between remote destinations. The most important container transport routes link Asia
with North America and Europe. The seasonality and imbalance of trade are the main
factors giving rise to problems related to empty container repositioning. The aim
of this paper is to develop a concept of empty container supply chains and formulate
prerequisites for its modelling in the search for the optimal solution with the help
of linear programming and mixed integer programming methods. This paper indicates
causes of the empty container relocation problem based on the literature analysis with
a special focus on the Eurasian transportation route. Also, it provides a concept
of empty container supply chain, prerequisites for its modelling and examples
of container supply chains modelling presented in the literature. The main results
of the paper include conceptualisation of an empty container supply chain
and suggested modelling prerequisites. The paper contributes to research in the field
of supply chain management and optimisation of transportation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00