Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Diffusion approximation of the network with limited number of same type customers and time dependent service parameters

Tytuł:
Diffusion approximation of the network with limited number of same type customers and time dependent service parameters
Autorzy:
Matalytski, M.
Kopats, D.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/122463.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Politechnika Częstochowska. Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej
Tematy:
queueing network
birth and death process
asymptotic analysis
sieci kolejkowe
analiza asymptotyczna
proces losowy
Źródło:
Journal of Applied Mathematics and Computational Mechanics; 2016, 15, 2; 77-84
2299-9965
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents research of an open queueing network (QN) with the same types of customers, in which the total number of customers is limited. Service parameters are dependent on time, and the route of customers is determined by an arbitrary stochastic transition probability matrix, which is also dependent on time. Service times of customers in each line of the system is exponentially distributed. Customers are selected on the service according to FIFO discipline. It is assumed that the number of customers in one of the systems is determined by the process of birth and death. It generates and destroys customers with certain service times of rates. The network state is described by the random vector, which is a Markov random process. The purpose of the research is an asymptotic analysis of its process with a big number of customers, obtaining a system of differential equations (DE) to find the mean relative number of customers in the network systems at any time. A specific model example was calculated using the computer. The results can be used for modelling processes of customer service in the insurance companies, banks, logistics companies and other organizations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies