Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Opinia na temat wniosku w sprawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającej dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/34/UE z 21 listopada 2012 r. w sprawie utworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego w odniesieniu do otwarcia rynku krajowych kolejowych przewozów pasażerskich oraz zarządzania infrastrukturą kolejową

Tytuł:
Opinia na temat wniosku w sprawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającej dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/34/UE z 21 listopada 2012 r. w sprawie utworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego w odniesieniu do otwarcia rynku krajowych kolejowych przewozów pasażerskich oraz zarządzania infrastrukturą kolejową
Legal and factual opinion on the Proposal for a Directive of the European Parlia‑ ment and of the Council amending Directive 2012/34/EU of the European Parlia‑ ment and of the Council of 21 November 2012 establishing a single European rail‑ way area, as regards the opening of the market for domestic passenger transport services by rail and the governance of the railway infrastructure (COM(2013) 29 final)
Autorzy:
Pieriegud, Jana
Pawłowski, Bartosz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/12243921.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Kancelaria Sejmu. Biuro Analiz Sejmowych
Tematy:
passenger transport
railways
European Union
Źródło:
Zeszyty Prawnicze BAS; 2013, 3(39); 93-104
1896-9852
2082-064X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The proposal introduces the institutional separation of the infrastructure manager from transport operations. The authors contest the universal model of railways and suggest an increased level of funding for railway infrastructure. They question the compliance of the proposed directive with the principle of subsidiarity and opt for the achievement of its objectives by other actions taken at national level. The authors agree that the adoption of the proposal would lead to a far‑reaching interference in the organization and management of the railways, and that its results may differ from country to country. They are critical to the proposed directive and conclude that its adoption may require amendments to several pieces of legislation, the standards it introduces are premature, and can have unpredictable legal and socio‑economic consequences.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies