Mathematical modelling is a concept that covers a wide range of activities. Mathematical modelling can be understood both as formulation of an equation, a function, etc., describing a given situation and as a whole process of creating a model, starting from the real-world situation to the creation of a ready-to-use optimized tool. The work presents different approaches to mathematical modelling from the point of view of teaching mathematics. It presents the results of the research conducted on students (future teachers) regarding their theoretical knowledge and skills related to mathematical modelling.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE
W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00