Zastosowanie wybranych metod wielowymiarowej analizy porównawczej do konstrukcji rankingów spółek giełdowych branży medialnej Application of selected methods of multidimensional comparative analysis in the development of ranking lists of listed media companies
W artykule omówiono kluczowe etapy wielowymiarowej analizy porównawczej, metodologię konstrukcji mierników syntetycznych, a ponadto przy wykorzystaniu metody wzorca rozwoju Z. Hellwiga oraz bezwzorcowej miary opartej na średniej kontrharmonicznej, dokonano klasyfikacji i porządkowania spółek giełdowych branży medialnej ze względu na ich sytuację finansową (w latach 2013-2015). Skonstruowane w ten sposób rankingi spółek przeanalizowano pod względem zgodności klasyfikacji i porządkowania przy wykorzystaniu obu wybranych metod.
The article presents key steps of multidimensional comparative analysis and the methodology of developing synthetic measures. Moreover, with the application of Z.Hellwig’s pattern development method and the non-pattern measure based on contra-harmonic mean, a classification and ranking of listed media companies was conducted with regard to their financial condition in 2013-2015. The ranking lists obtained were analyzed with regard to the congruity of the classifications and ordering with the application of the two selected methods.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00