Autor identyfikuje szczególną rolę organizacji we współczesnym świecie oraz wskazuje ich silne, dwustronne relacje ze środowiskiem. Wyróżnia przy tym organizacje biznesowe, których zyski i egzystencja są zależne przede wszystkim od umiejętnego ułożenia ich relacji z otoczeniem, a zwłaszcza z kooperantami i klientami. Na tym tle, nawiązując do koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, Autor charakteryzuje jej podstawowe pojęcia i podkreśla jej ważną rolę w funkcjonowaniu współczesnych firm. Omawia podstawowe założenia i modele tej koncepcji oraz wskazuje możliwe formy jej stosowania. Zwraca również uwagę, że dotychczas koncepcja ta funkcjonuje bardziej w literaturze, niż w praktyce. Podkreśla, że w zarządzaniu biznesem rzadko są dostrzegane ewidentne zależności efektów społecznych i ekonomicznych przedsiębiorstw. Postuluje, by społeczną odpowiedzialność częściej traktować, jako ważne kryterium oceny funkcjonowania firm i zarządzania nimi.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00