Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How do differences in exposure affect English language learning? A comparison of teenagers in two learning environments

Tytuł:
How do differences in exposure affect English language learning? A comparison of teenagers in two learning environments
Autorzy:
Muñoz, Carmen
Cadierno, Teresa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1203050.pdf
Data publikacji:
2021-06-24
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
out-of-school input
in-school input
linguistic distance
adolescents
subtitles
Źródło:
Studies in Second Language Learning and Teaching; 2021, 11, 2; 185-212
2083-5205
2084-1965
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study investigates whether potential differences in the weight of out-of-school and in-school learning environments affect the acquisition of L2 English by teenagers in two geographical contexts, more and less English-rich, and with less and more linguistic distance to English, respectively. Participants were two groups of 14-15-year-olds, from Denmark and Spain. Language measures included a listening comprehension test, a metalinguistic knowledge test, and a grammaticality judgment test. Data about out-of-classroom exposure was elicited via a questionnaire. The study showed that (a) the Danish group attained a significantly higher level in all language tests except for the metalinguistic knowledge test; (b) the Danish group engaged longer in out-of-school activities although the preference for some activities over others was similar in the two groups; and (c) the types of associations between out-of-school activities and language measures were different between the two groups. These results suggest that the potential influence of out-of-school activities on different language aspects is related to the particular context in which the L2 is learned and to the language proficiency of the learner.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies