Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Matczyna rekonstrukcja osobowości portugalskiego nauczyciela wczesnej edukacji – proces wyłaniania się teorii ugruntowanej (résumé badań własnych)

Tytuł:
Matczyna rekonstrukcja osobowości portugalskiego nauczyciela wczesnej edukacji – proces wyłaniania się teorii ugruntowanej (résumé badań własnych)
Maternal reconstruction of the personality of a portuguese early childhood education teacher ‒ the emergence of grounded theory (résumé from my own research)
Autorzy:
Szkolak-Stępień, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1202495.pdf
Data publikacji:
2021-01-14
Wydawca:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Tematy:
pedagogika wczesnoszkolna
badania jakościowe
nauczyciel wczesnej edukacji
osobowość
rekonstrukcja
teoria ugruntowana
early education
early childhood education teacher
grounded theory
personality
qualitative research
reconstruction
Źródło:
Szkoła - Zawód - Praca; 2020, 20; 177-193
2082-6087
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opisywanych badań o charakterze eksploracyjnym było wypracowanie teorii ugruntowanej, która mogłaby nakreślić znaczenie osobowości nauczyciela wczesnej edukacji. Opisywany proces badawczy odbywał się zgodnie z ideą metody teorii ugruntowanej. Materiał empiryczny stanowiły transkrypcje wywiadów prowadzonych z matkami dzieci w młodszym wieku szkolnym w Portugalii. W efekcie prowadzonych prac możliwe było sformułowanie hipotezy badawczej, dzięki której wyprowadzono wnioski, że badane matki widzą istotną rolę osobowości nauczyciela wczesnej edukacji w procesie edukacyjnym, a ich wypowiedzi oscylują wokół czterech obszarów ułożonych według stopnia natężenia wypowiedzi, a mianowicie: w budowaniu pozytywnych relacji, motywowaniu do nauki i działania, stymulowaniu prawidłowego rozwoju i zachowaniu dobrego samopoczucia uczniów.

The aim of the exploratory research was developing a grounded theory that could outline the importance of the personality of an early childhood education teacher. The described research process was carried out in accordance with the concept of grounded theory. The empirical material consisted of transcriptions interviews held with mothers of children at an early school age in Portugal. As a result, it was possible to formulate a research hypothesis which led to the conclusions that mothers recognize the importance of the personality of an early childhood education teacher in the educational process, and their statements oscillate around four areas arranged according to the degree of intensity of their statements, namely: build positive relationships, motivate to learn and act, stimulate correct development and maintain the well-being of students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies