Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza zjawiska przemocy rówieśniczej – teoria i badania własne

Tytuł:
Analiza zjawiska przemocy rówieśniczej – teoria i badania własne
Analysis of Peer Violence – Theory and Own Research
Autorzy:
Poszwa, Kinga
Myślińska, Dominika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1201179.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Tematy:
przemoc rówieśnicza
agresja rówieśnicza poczucie bezpieczeństwa bullying
dręczenie
peer violence
peer aggression, security
bullying
harassment
Źródło:
Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka; 2020, 19, 4; 12-25
1644-6526
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przeanalizowano zjawisko przemocy w ujęciach teoretycznym i praktycznym. Na kanwie dotychczasowej wiedzy skonstruowano badania, których celem było przedstawienie aktualnych danych dotyczących stosowanych form przemocy rówieśniczej i jej natężenia, jak również działań zaradczych podejmowanych przez dzieci w kontekście negatywnych doświadczeń. Badania objęły 500 uczniów szkół podstawowych z różnych województw w Polsce. Na podstawie uzyskanych danych dokonano próby diagnozy poczucia bezpieczeństwa oraz kondycji emocjonalno-społecznej dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym. Artykuł zakończono propozycją zmian, których wprowadzenie w placówkach oświatowych mogłoby ograniczyć nasilenie negatywnych form działania.

The article provides an analysis of the problem of violence in both theoretical and practical terms. Based on the previous knowledge, the research was constructed in order to provide up-to-date information regarding the intensity of peer violence, the forms used as well as the remedial actions taken by children in the context of negative experiences. The research involved 500 primary school pupils from various voivodeships in Poland. On the basis of the obtained data, an attempt was made to diagnose the sense of security as well as the emotional and social condition of children and youth in the school environment. The article concludes with a proposal of changes that could be implemented in educationalestablishments, the aim of which would be to reduce negative forms of action.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies