Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zagadnienia z zakresu wychowania ekologicznego na III i IV etapie edukacyjnym katechezy

Tytuł:
Zagadnienia z zakresu wychowania ekologicznego na III i IV etapie edukacyjnym katechezy
Autorzy:
Niechwiej, Artur
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1198823.pdf
Data publikacji:
2014-09-30
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
ekologia
edukacja ekologiczna
świadomość ekologiczna
katecheza
Źródło:
Horyzonty Wychowania; 2014, 13, 27; 131-143
1643-9171
2391-9485
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule poddano analizie Podstawę programową do nauczania religii w Polsce z 2010 roku pod kątem obecności treści edukacji ekologicznej na III i IV etapie edukacyjnym. Zbadano to zagadnienie w odniesieniu do programów i podręczników przygotowanych dla Wydawnictwa WAM. Zarówno wytyczone przez podstawę programową zadania katechezy, jak i wymagania szczegółowe w postaci wiadomości i umiejętności zawierają elementy mające na celu zwiększenie świadomości ekologicznej katechizowanych. Świadomość ta budowana jest na fundamencie etyki katolickiej oraz prawd wiary i postaw moralnych wynikających z objawienia chrześcijańskiego i nauczania Kościoła katolickiego. Odnosi się to zarówno do zagadnienia ochrony środowiska naturalnego, jak i do szeroko pojętej kwestii poszanowania życia ludzkiego, indywidualnego i wspólnotowego. Percepcja proponowanych treści w środowisku katechizowanych wymaga dalszych badań empirycznych.

The article analyses the core curriculum introduced in 2010 which defines religious instruction in Poland paying special attention to the presence of ecological education issues at the third and fourth stage of education. This issue has been examined with reference to the programmes and books prepared by the WAM publishing house. Both the objectives of religious education set by the core curriculum and the particular requirements in the form of knowledge and skills contain elements aimed at broadening ecological awareness of those subject to religious instruction. This awareness is shaped on the basis of catholic ethics, truths of the faith and moral attitudes which result from the Christian Revelation and the teaching of the Catholic Church. It refers both to the protection of the natural environment and the broader issue of  respect for human life (individual and community). The perception of the proposed contents among those subject to religious instruction requires further empirical research. 

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies