Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza projektu "Rozwiązanie problemu w realnie funkcjonującej firmie" w ramach praktycznego profilu studiów "Przedsiębiorczość i Finanse".

Tytuł:
Analiza projektu "Rozwiązanie problemu w realnie funkcjonującej firmie" w ramach praktycznego profilu studiów "Przedsiębiorczość i Finanse".
Autorzy:
Głód, Grzegorz
Raczyńska, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1197762.pdf
Data publikacji:
2019-03-29
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
przedsiębiorczość
edukacja przedsiębiorczości
przedsiębiorczość akademicka
projekt edukacyjny
Źródło:
Horyzonty Wychowania; 2018, 17, 44; 199-208
1643-9171
2391-9485
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
CEL NAUKOWY: Celem artykułu jest analiza i ocena wykorzystania studium przypadku jako metody wspierającej nauczanie przedsiębiorczości na uczelni wyższej w ramach praktycznego profilu studiów. PROBLEM I METODY BADAWCZE: W trakcie realizacji projektów w formie studium przypadku występują niekiedy problemy po stronie studentów, jak również organizacji, które nie są przekonane do takiej formy współpracy ze środowiskiem akademickim. Analizie zostaną poddane prace studentów wykonane w ostatnich dwóch latach według przyjętych kryteriów. W ten sposób autorzy referatu będą próbowali określić i poddać ocenie problemy występujące w realizacji projektów oraz sformułować rekomendacje dla realizacji podobnych projektów w przyszłości. PROCES WYWODU: W pierwszej części artykułu zaprezentowano zasady wykorzystania studium przypadku w ramach realizacji projektów przez studentów. Następnie zaprezentowano założenia merytoryczne dotyczące realizacji projektów w trybie czterosemestralnym na studiach I stopnia. W podsumowaniu sformułowano wnioski wraz z rekomendacjami dotyczącymi zaprezentowanej metody wspierającej proces nauczania przedsiębiorczości. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: W artykule dokonano analizy 55 projektów wykonanych przez studentów w dwóch cyklach kształcenia w roku akademickim 2016/2017 oraz 2017/2018. Wskazano na główne czynniki sukcesu tego typu projektów ze szczególnym podkreśleniem ścisłej współpracy uczelni wyższej i środowiska biznesowego. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Zaprezentowany sposób realizacji zajęć dydaktycznych w ramach praktycznego profilu studiów wydaje się interesujący i możliwy do rozwijania w przyszłości jako innowacyjne rozwiązanie edukacyjne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies