Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Oferta edukacyjna polskich uczelni technicznych w obszarze CSR

Tytuł:
Oferta edukacyjna polskich uczelni technicznych w obszarze CSR
Autorzy:
Pędziwiatr, Ewelina
Kulczycka, Joanna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1197760.pdf
Data publikacji:
2019-03-29
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
społeczna odpowiedzialność biznesu
społeczna odpowiedzialność uczelni
edukacja
zrównoważony rozwój
uczelnie techniczne
Źródło:
Horyzonty Wychowania; 2018, 17, 44; 93-102
1643-9171
2391-9485
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
CEL NAUKOWY: Celem artykułu jest przedstawienie istniejącej oferty edukacyjnej polskich uczelni technicznych w obszarze CSR w świetle krajowych tendencji oraz działań podejmowanych w otoczeniu organizacji, a także wskazanie kierunków dalszych działań uczelni związanych z opracowaniem kompleksowej oferty edukacyjnej. PROBLEM I METODY BADAWCZE: Istotne jest wskazanie, czy obecny kształt oferty edukacyjnej polskich publicznych uczelni technicznych odpowiada zidentyfikowanym trendom w otoczeniu społeczno-gospodarczym szkół wyższych. W badaniach wykorzystano metodę analizy dokumentów oraz studium przypadku obejmujące 18 polskich publicznych uczelni technicznych. PROCES WYWODU: Autorzy wskazują tendencje w zakresie rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności w Polsce, w tym działania uczelni na rzecz jej upowszechnienia. Następnie dokonują analizy aktywności uczelni w obszarze edukacji, po czym, opierając się na międzynarodowych dobrych praktykach i postulatach własnych uczelni, wskazują kierunki dalszych działań. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Analiza stanu edukacji polskich uczelni technicznych w zakresie społecznej odpowiedzialności wskazuje obszary, które wymagają większej aktywności. Programy studiów realizowane na 18 uczelniach technicznych nie uwzględniają obecnie w pełni przekazywania wiedzy niezbędnej w kontekście wyzwań, jakie zrównoważony rozwój stawia przed kadrami przemysłu i absolwentami uczelni technicznych. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Tworzenie oferty edukacyjnej upowszechniającej ideę społecznej odpowiedzialności powinno poprzedzić opracowanie strategii CSR szkoły wyższej uwzględniającej badania i analizy potrzeb interesariuszy. Postulaty zrównoważonego rozwoju ł a t w i e j  b y ł o b y  r e a l i z o w a ć poprzez powołanie jednostek odpowiedzialnych za te zagadnienia w strukturach uczelni.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies