Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Queerness of Hallyu 2.0: Negotiating Non-normative Identities in K-pop Music Videos

Tytuł:
Queerness of Hallyu 2.0: Negotiating Non-normative Identities in K-pop Music Videos
Autorzy:
Waszkiewicz, Agata
Oleszczuk, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1196142.pdf
Data publikacji:
2020-07-06
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Katedra Italianistyki. Polskie Towarzystwo Retoryczne
Tematy:
K-pop
identity
gender
queerness
non-normativity
rhetoric of the body
Źródło:
Res Rhetorica; 2020, 7, 2; 117-131
2392-3113
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper discusses the visual encodings of non-normativities in the selected K-pop music videos and seeks to establish them within the aesthetic of gendered desirability that deviates from what is considered a social norm in South Korean culture. The first part presents a short history and current boundaries of Korean pop music and the construct of gender and its (inter)relation with sex and rhetoric of desire are discussed. The next section maps out the changes in the understanding of normativity and the concept of queerness. The final part of the paper relates the theories and practices of non-normative identities to the visualities from post-2007 K-pop music videos, using examples to illustrate and contextualize them. The authors focus on the representations of masculinities and show how selected texts can be read as spaces of liminality defying normative cultural and social rules.

W artykule omówiono wizualne kody nienormatywności w wybranych teledyskach koreańskiej muzyki popularnej, podejmując próbę osadzenia ich w estetyce atrakcyjności płci, która odchodzi od tego, co uważa się za normę społeczną w kulturze południowokoreańskiej. W pierwszej części przedstawiono zwięzłą historię i obecne granice południowokoreańskiej muzyki popularnej, następnie omówiono konstrukt płci kulturowej i jego wzajemną relację z tak zwaną płcią biologiczną oraz wyrażaniem pożądania. W kolejnej sekcji prześledzono zmiany w rozumieniu normatywności oraz pojęcie queer. Analiza przykładów teledysków k-pop powstałych po roku 2007 i obecnych w nich przedstawień męskości pozwoliła na odczytanie wybranych teksów jako przestrzeni liminalności opierających się normatywnym zasadom kulturowym i społecznym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies