Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Die Danziger Werbemarken („Cinderella stamps“) aus den Jahren 1900–1939

Tytuł:
Die Danziger Werbemarken („Cinderella stamps“) aus den Jahren 1900–1939
Autorzy:
Kwiatkowska, Aneta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1195552.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Źródło:
Studia Germanica Gedanensia; 2019, 41; 264-277
1230-6045
Język:
niemiecki
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zu den mehr als 1000 Kategorien von ephemeren Drucken, die in der britischen Encyclopedia of ephemera (2001) erfasst sind, werden auch „Cinderella stamps“ gezählt: Bildmarken mit Werbemotiven. Diese unscheinbaren Ephemera, die bislang relativ selten erforscht wurden, dienten vor allem Werbe- und Propagandazwecken. Als intentionale Gedächtnisträger (vgl. Szpociński 2014: 278, Kula 2002) sollten sie das kollektive Gedächtnis der Gemeinschaft prägen, die Gebrauch von ihnen machte. An einem so spezifischen Ort wie Danzig in der ersten Hälfte des 20. Jahrhunderts hatten sie vor allem die Aufgabe, die lokale Identität zu stärken. Der Beitrag setzt sich zum Ziel, ausgewählte Danziger „Cinderella stamps“ aus den Jahren 1900–1939 im Hinblick auf diese identitätsbildende Funktion zu charakterisieren.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies