Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie turystycznym

Tytuł:
Zarządzanie kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie turystycznym
Human Capital Management in Tourist Company
Управление человеческим капиталом на туристическом предприятии
Autorzy:
Molenda, Marcin
Banasik, Włodzimierz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1195409.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
human resources
tourist company
management
tourism
kapitał ludzki
przedsiębiorstwo turystyczne
zarządzanie
turystyka
человеческий капитал
туристическое предприятие
управление
туризм
Źródło:
Edukacja Ekonomistów i Menedżerów; 2014, 31, 1; 127-137
1734-087X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niezwykle istotnym elementem w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa jest umiejętne zarzą- dzanie kapitałem ludzkim, zwłaszcza w gospodarce turystycznej, gdzie konsumenci usług turystycznych mają do czynienia z produktem niematerialnym. Dlatego celem artykułu jest przedstawienie problematyki zarządzania kapitałem ludzkim w branży turystycznej. W pierwszej części artykułu zaprezentowano, czym jest zarządzanie w turystyce. Odniesiono się do zarządzania całym systemem turystyki oraz do zarządzania przedsię- biorstwem turystycznym. Przedstawiono też obszary zarządzania w turystyce. Następnie opisano, czym jest kapitał ludzki w przedsiębiorstwie. W końcowej części artykułu zostały zaprezentowane wyniki badań ankietowych dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwach (hotelach sieciowych i hotelach niesieciowych) działających na warszawskim rynku turystycznym.

A crucial element in the functioning of the company is a skilful human capital management, especially in tourist sector, where consumers of tourist services have to deal with an intangible product. Therefore, the aim of this article is to present the issues regarding human capital management in the tourist branch. In the first part the concept of management in tourism is discussed concerning both the entire sector and individual entities. Further in the article management areas in tourism are discussed and the role of human capital is highlighted. In the final part of the article, the results of the survey on human resources management in companies (chained hotels and non-chained hotels) operating in the Warsaw tourism market are presented.

Необыкновенно важным элементом в функционировании предприятия является умелое управление человеческим капиталом, особенно в туризме, где потребители туруслуг имеют дело с нематериальным продуктом. Именно поэтому целью настоящей статьи является представление проблематики управления человеческим капиталом в туротрасли. В первой части статьи показано, чем является управление в туризме. Внимание обращено здесь как на управление всей системой туризма, так и на управление турпредприятием. Представлены также области уравления в туризме. Затем описано, чем является человеческий капитал на предприятии. В конечной части статьи представлены результаты анкетных опросов, касающихся управления человеческим капиталом на предприятиях (в сетевых и несетевых гостиницах), действующих на варшавском туристическом рынке.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies