W warunkach dynamicznych zmian otoczenia przedsiębiorczość staje się jedną z pod‑ stawowych przesłanek przetrwania i rozwoju na konkurencyjnym rynku. Stymulowanie i rozwój przedsiębiorczości wymaga działań na różnych polach. W kształtowaniu przed‑ siębiorczych postaw istotne znaczenie ma kultura. W artykule przeprowadzono analizę zmian w postrzeganiu przedsiębiorczości oraz jej uwarunkowań. Uwzględniając różne grupy czynników, skoncentrowano się na uwarunkowaniach kulturowych. Podjęto rów‑ nież próbę identyfikacji cech kultury przedsiębiorczości i charakterystyki kluczowych jej atrybutów, a także wskazano sposoby kształtowania i rozwoju kultury przedsiębiorczości.
Entrepreneurship becomes one of the essential conditions of the survival and development on a competitive market. Stimulation and development of entrepreneurship require activities in various fields. Culture is of major importance for the formation of entrepreneurial mindsets. In this paper, changes within the perception of entrepreneurship and its determinants are analyzed. The author focuses on cultural determinants, taking into consideration different groups of factors. An attempt is taken to identify the features of entrepreneurial culture and to characterize its key attributes, as well as to indicate the ways of forming and developing entrepreneurial culture.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00