Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola i miejsce biblioteki uniwersyteckiej we współczesnym świecie

Tytuł:
Rola i miejsce biblioteki uniwersyteckiej we współczesnym świecie
The role and position of a university library in the modern world
Autorzy:
Boguski, Jan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1194929.pdf
Data publikacji:
2010-01-01
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
library
university
innovations
knowledge
biblioteka
uniwersytet
innowacje
wiedza
Źródło:
Nauka i Szkolnictwo Wyższe; 2010, 1-2, 35-36; 95-102
1231-0298
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autor stawia następujące pytania: W jakim kierunku będzie się rozwijać biblioteka uniwersytecka? Czy ma być instytucją obsługującą sektor edukacyjny i badawczy? Czy będzie współuczestniczyć w badaniach naukowych prowadzonych na uczelni i poza nią, np. w przedsiębiorstwach? Czy pod wpływem rozwoju nowoczesnych technologii informacyjnych przekształci się w instytucję wirtualną, czy też zachowa tradycyjną formułę działania? Te i inne pytania nurtują nie tylko bibliotekarzy, ale także czytelników. Niniejszy artykuł stanowi przyczynek do szerszej dyskusji na ten temat. Celem autora jest ukazanie biblioteki uniwersyteckiej jako ośrodka generowania oraz rozpowszechniania wiedzy i innowacji.

The author asks the following questions: In which direction will university libraries be developing? Are they supposed to serve the education and research sectors or, rather, will they co-participate in research conducted within and outside the university, for instance in enterprises? Will they transform into virtual institutions under the impact of modern technologies or will they maintain their traditional mode of operation? Those and other questions are asked not just by librarians but by readers as well. The paper is meant to contribute to a broader discussion on the topie. It aims to show the university library as a centre where knowledge and innovation are generated and disseminated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies