Jakość usług edukacyjnych w komunikacji marketingowej szkół wyższych w Polsce The quality of educational services in marketing communication of PolancTs schools of higher education
Edukacja staje się wspołcześnie kosztowną inwestycją, ktora wywiera wpływ na przyszłe życie zawodowe i prywatne studentow, na działalność pracodawcow oraz na rozwoj społeczny i gospodarczy kraju. Klienci szkoły wyższej, w celu zminimalizowania ryzyka podjęcia niewłaściwego wyboru uczelni i kierunku studiow, poszukują wiarygodnych informacji, dotyczących m.in. jakości usług edukacyjnych oraz szeroko pojętej reputacji szkoły. Ważnym narzędziem komunikacji marketingowej uczelni jest strona internetowa. Autorka przedstawia wyniki badań, ktorych celem była ocena stron internetowych polskich szkoł wyższych. Skupia się na wybranej kategorii informacji marketingowej przekazywanej klientom uczelni - informacji dotyczącej jakości usług edukacyjnych. Przedmiotem badania były rożnego rodzaju formy deklarowania i potwierdzania jakości usług stosowane w szkołach wyższych, tj. m.in. polityka jakości, misja, akredytacje oraz certyfikaty. Uzyskane wyniki badań pozwoliły na potwierdzenie postawionej hipotezy badawczej, że polskie szkoły wyższe poprzez swe strony internetowe nie przekazują pełnej informacji o jakości usług edukacyjnych oraz nie doceniają rożnego rodzaju form deklarowania i potwierdzania jakości świadczonych usług jako czynnika promocji uczelni. Wyniki badań wykazały rownież, że takie czynniki jak forma organizacyjno-prawna szkoły, liczba kierunkow kształcenia oraz stopień studiow mają istotny statystycznie wpływ na jakość i ilość informacji dotyczących jakości usług edukacyjnych prezentowanych na stronie internetowej uczelni.
Nowadays education is becoming a costly investment which influences students’ futurę careers and private lives, employers’ activities and countries’ social and economic development. In order to minimise the risk of making a wrong decision when choosing a university and a field of study, customers seek credible information on aspects such as the quality of educational services and the broadly understood reputation of the school. Websites are an important tool used by universities in their marketing communication. The author presents results of research aimed at evaluating websites maintained by schools of higher education in Poland. She focuses on a selected category of marketing information offered to customers i.e. that concerning the quality of educational services. The analysis covers various methods used by schools of higher education to declare and confirm the quality of their services, i.e. quality assurance policy, mission, accreditations and certificates. The research findings positively verified the initial hypothesis i.e. that Poland’s higher education institutions fail to convey complete information about the quality of educational services via their websites and that they underestimate the role of various tools which can be used to assert and confirm quality to promote their services. The findings have also shown that factors such as organisational and legał status, the number of fields of study and the level of education (undergraduate, postgraduate) have a statistically significant effect on the quality and quantity of information concerning the quality of educational services presented on schools' websites.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00