Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie godnościowe jako odpowiedź na anomię w pracy i sytuacje upokorzenia

Tytuł:
Zarządzanie godnościowe jako odpowiedź na anomię w pracy i sytuacje upokorzenia
Human Dignity Management as a Response to the Anomy at Work and Employee’s Humilation
Autorzy:
A . Sypniewska, Barbara
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1194433.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
subjective treatment
objective treatment
anomy at work
human dignity management
humilation incidents
zarządzanie przedmiotowe
zarządzanie podmiotowe
anomia w pracy
zarządzanie
godnościowe
sytuacje upokorzenia
Źródło:
Edukacja Ekonomistów i Menedżerów; 2019, 53, 3; 103-114
1734-087X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu jest analiza problematyki zarządzania godnościowego w odniesieniu do podmiotowego traktowania pracowników i przeciwstawnego podejścia – przedmiotowego traktowania, anomii pracowniczej oraz występowania sytuacji upokorzenia. W artykule zaprezentowano wyniki badania przeprowadzonego przez Autorkę artykułu w 2017 r. na próbie 1017 respondentów. Badanie miało na celu identyfikację zależności pomiędzy zarządzaniem godnościowym (analizowanym w aspektach podmiotowego i przedmiotowego traktowania pracowników), anomią pracowniczą (analizowaną poprzez zachowania anomijne i ich uzasadnienia/racjonalizacje) oraz sytuacjami upokorzenia. Stwierdzono występowanie istotnych statystycznie zależności między nasileniem sytuacji upokorzenia, traktowaniem pracowników przedmiotowo a uzasadnieniami zachowań anomijnych, odnoszącymi się do negatywnego postrzegania organizacji i przełożonego przez pracowników.

The aim of this article is the analysis of issues relating to human dignity management with regard to the subjective treatment of employees and opposing approach – the employees’ objective treatment, labour anomy and humilation incidents. The article presents the results of the author’s own research conducted in 2017 on the basis of answers coming from 1017 respondents. The study was aimed at the identification of relations between human dignity management (paying special attention to the subjective and objective treatment of employees), workers’ anomy (analyzed through the anomy behaviour and their justification/ rationalization) as well as humiliation situations. The research proved the appearance of statistically apparent relations between escalation of humiliation incidents, employees’ subjective treatment versus the justification of the anomy behaviour relating to the negative perceivence of an organization and the supervisor by the employees.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies