The purpose of this thesis is to analyze the influence of Multiple Intelligences Theory on the process of acquiring a foreign language. MI theory developed by Howard Gardner (1983), says that every single individual possesses eight different types of intelligences: Linguistic, Logical-Mathematical, Musical, Spatial, Bodily-Kinesthetic, Interpersonal, Intrapersonal, and Naturalist. It stands in opposition to the belief that intelligence is an innate entity which we inherit or we are born with. Nevertheless, not everybody has eight very well-developed intelligences, some may be dominant or underdeveloped. Moreover, Gardner claims that all these types of intelligence may be improved. As a result, learners of English language are able to know themselves better and find appropriate milieu in which they would feel comfortable and safe. Different intelligence capacities provide various ways of knowing, acquiring, understanding, and learning about the surrounding world. Hence, teaching with the knowledge concerning students’ dominant intelligences is perceived as fruitful and lucrative because then educators may nurture their intelligences.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00