Tytuł pozycji:
Jak ująć treści regionalne w edukacji?
- Tytuł:
-
Jak ująć treści regionalne w edukacji?
How to include region-centered materials into secondary education
- Autorzy:
-
Czarnik, Mirosław
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1193439.pdf
- Data publikacji:
-
2015
- Wydawca:
-
Uniwersytet Rzeszowski. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
- Źródło:
-
Dydaktyka Polonistyczna; 2015, 1(10); 40-46
2451-0939
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article aims to present the ways of including region-centered materials into secondary education. The author is concerned with overall educational goals and objectives which can be achieved thanks to regional education, most notably through the emotional connection created between a student and their region of residence. According to the author, the most efficient method supporting this kind of education is the project method of teaching, which he discusses theoretically as well as practically (The richness of variety. Multicultural history of Strzyzow region - project realised by students of Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie).