Dimensions and Functions of Educational Space of Modern Europe (with particular reference to the European Union) Wymiary i funkcje przestrzeni edukacyjnej współczesnej Europy (ze szczególnym uwzględnieniem Unii Europejskiej)
Artykuł jest próbą kategoryzacji i charakterystyki przestrzeni edukacyjnej współczesnej Europy. Na początek zdefiniowano oraz określono jej granice, ze szczególnym uwzględnieniem Unii Europejskiej. Zasadnicze rozważania koncentrują się na analizie wymiarów i funkcji przestrzeni edukacyjnej współczesnej Europy, z naciskiem na jej wielowymiarowość i specyfikę funkcjonowania, m.in. w sferze społecznej, politycznej, gospodarczej. W rozważaniach uwzględniono trzy wymiary przestrzeni edukacyjnej: społeczno-kulturalny, materialny, wirtualno-technologiczny oraz trzy jej funkcje: informacyjną, aksjologiczną oraz społeczną. W prezentowanych badaniach odwołano się do kilku metod badawczych właściwych dla nauk społecznych: metody analizy systemowej, komparatystycznej i instytucjonalno – prawnej. W analizach wykorzystano tak źródła o charakterze pierwotnym jak i literaturę przedmiotu. Szeroko sięgnięto do oficjalnych stron internetowych podmiotów funkcjonujących lub badających europejską przestrzeń edukacyjną.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00