Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Peculiarities of computing in the modelling of contemporary graphics

Tytuł:
Peculiarities of computing in the modelling of contemporary graphics
Technologie informatyczne w modelowaniu współczesnej grafiki
Autorzy:
Zemkauskas, J.
Ciupaila, L.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/119245.pdf
Data publikacji:
2004
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Geometrii i Grafiki Inżynierskiej
Tematy:
exchange formats
drawing database
VisualLISP Application
artificial intelligence
formaty wymiany
rysunek bazy danych
sztuczna inteligencja
Źródło:
Journal Biuletyn of Polish Society for Geometry and Engineering Graphics; 2004, 14; 64-69
1644-9363
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Computer-aided solving of graphics problems can be carried out by traditional or information technologies. Applying traditional methods, 10-30 percent of computer capabilities are used because a big part of work is done by a man who is not able to provide computer with necessary data adequately. Computer capacities can be used as much as possible only applying information technologies when a man only plays a role of an assessor, a leader, while preparation and input of data is automatically carried out by computer itself. The foundation of information technologies is models of graphic problems, bases of intelligence computer data and knowledge, the contents and models of which should be made to satisfy the educating needs of engineering graphics. The paper presents informational graphics structure and the problems related to it as well as the ways of solving them.

Komputerowo wspomagane rozwiązania problemów grafiki mogą być wykonywane tradycyjne lub za pomocą technologii informatycznej. Stosując metody tradycyjne wykorzystujemy 10-30 procent możliwości komputera, resztę wykonuje człowiek. Przy wykorzystaniu technologii informatycznej człowiek pełni jedynie rolę prowadzącego i kontrolującego, podczas gdy przygotowanie, wprowadzenie a następnie przetwarzanie danych jest wykonywane przez komputer. Podstawą technologii informatycznej są modele problemów z grafiki, bazy danych i wiedzy, pojęcia i modele, które pozwalają spełnić cele edukacyjne grafiki inżynierskiej. W pracy przedstawiono informatyczne struktury grafiki inżynierskiej i problemy związane z nimi oraz sposoby ich rozwiązywania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies