Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The didactics of construction technical drawing in the age of CAD and BIM technologies

Tytuł:
The didactics of construction technical drawing in the age of CAD and BIM technologies
Dydaktyka rysunku technicznego budowlanego w dobie technologii CAD i BIM
Autorzy:
Piekarski, Maciej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/119205.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Geometrii i Grafiki Inżynierskiej
Tematy:
technical drawing
standardization
CAD
BIM
rysunek techniczny
normalizacja
Źródło:
Journal Biuletyn of Polish Society for Geometry and Engineering Graphics; 2019, 32; 23-28
1644-9363
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article deals with the problem of the principles of graphic notation in the broadly understood construction drawing, in the context of their teaching in the beginning of first-cycle studies. A review of recommended textbooks and current standards, in confrontation with the software used in design practice, allows to state that textbooks and standards are embedded in the realities of drafting techniques used in the times preceding the development of digitization, while IT tools operate with procedures and marks abstracted from the content of these elaborations. The author identified several of the most significant discrepancies, indicating ways to eliminate them. The problems listed in the article concern, among others modular coordination in design, systems for marking rooms and building parts, defining crosssections and standardized graphic marks.

Artykuł podejmuje problem zasad zapisu graficznego w szeroko rozumianym rysunku budowlanym, w kontekście ich nauczania na początkowych semestrach studiów pierwszego stopnia. Ogląd zalecanych podręczników oraz obowiązujących norm, w konfrontacji z oprogramowaniem stosowanym w praktyce projektowej pozwala konstatować, że podręczniki oraz normy są osadzone w realiach technik kreślarskich stosowanych w czasach sprzed rozwoju cyfryzacji, zaś narzędzia informatyczne operują procedurami oraz oznaczeniami wyabstrahowanymi z treści zawartych w wymienionych opracowaniach. Autor wyodrębnił kilka znaczących rozbieżności, wskazując sposoby ich eliminacji. Wymienione problemy dotyczą m.in. koordynacji modularnej w projektowaniu, systemów oznaczania pomieszczeń i części budynków, definiowania przekroju oraz standaryzowanych oznaczeń graficznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies