Ideą niniejszej pracy było wskazanie, jak ciekawie zagospodarować przestrzeń parkową z jednoczesnym wprowadzeniem ważnego pierwiastka edukacyjnego. Starano się połączyć funkcję rekreacyjno-wypoczynkową wynikającą z atrakcyjnej lokalizacji z edukacją użytkowników w różnym wieku. Szczególny nacisk położono na te elementy zagospodarowania, które mają głównie poprzez zabawę oswoić młodych odbiorców z sensem zmiany na lepsze środowiska, w którym żyją. W tym celu zaproponowano wprowadzenie szeregu urządzeń-makiet ukazujących możliwe do zastosowania alternatywne źródła energii wspomagające lub zastępujące tradycyjne surowce energetyczne. Jest to ważne współcześnie zadanie edukacyjne. W procesie przygotowania wykorzystano informacje zawarte w dokumentach zagospodarowania przestrzennego Wrocławia. Przeprowadzono szereg analiz: historyczną, funkcjonalną, przyrodniczo-krajobrazową, skomunikowania oraz wykorzystano dokumentację fotograficzną panoram widokowych. Zaproponowano modyfikację układu nasadzeń, uwzględniając wydzielone nowe strefy funkcjonalno-przestrzenne oraz istniejącą już roślinność. Wykorzystując walory powierzchni parkowej (lokalizacja, kompozycje zieleni, ukształtowanie powierzchni), wzbogacono rekreacyjno-wypoczynkową ofertę parku o nowe atrakcje pełniące funkcje edukacji ekologicznej.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00