Physical face (paper) models of polyhedrons, particularly Platonic solid models, are formed by drawing the nets before them. Other construction requirements makes us the task to run a solid (physical or virtual) model. Beside the solid faces their mutual angles or angles to the selected plane is needed to know. Sometimes other parameters such as a distance parallel faces is good to know. If we choose the geometric way, it does not perform calculations that can be performed using a AutoCAD program. Then turns out to be a very helpful Monge method. The paper contains a proposal to carry out such a task.
Fizyczne ściankowe (np. papierowe) modele wielościanów, w szczególności wielościanów foremnych tworzy się rysując wcześniej na płaszczyźnie ich siatki. Inne wymagania konstrukcyjne stawia nam zadanie wykonania monolitycznego (bryłowego) modelu materialnego za pośrednictwem np. modelu wirtualnego. Obok ścian bryły musimy znać wtedy ich wzajemne kąty nachylenia lub kąty nachylenia do wybranej płaszczyzny lub inne parametry takie jak odległość ścian równoległych. Jeśli wybierzemy drogę geometryczną, to bez wykonywania obliczeń można zrealizować to za pomocą programu AutoCAD. Wówczas bardzo pomocną okazuje się metoda Monge’a. Praca zawiera propozycję zrealizowania takiego zadania.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00