Jedną z zasadniczych przyczyn zmiany wizerunku wsi polskiej w ciągu ostatniej dekady jest aktywność branż reklamowych. Wykorzystanie medialnego potencjału krajobrazu doprowadza do całkowitego przewartościowania jego jakości wizualnych. Pozbawione jakiegokolwiek planu i niepoprzedzone analizami sytuowanie wielkogabarytowych nośników reklamowych w obszarach wiejskich doprowadza do dewastacji ugruntowanych pierwotnym zamysłem i tradycją sylwet oraz panoram miejscowości. Działania te generują szereg problemów, z których jednym z zasadniczych jest zawłaszczenie przestrzeni miejscowości na potrzeby komunikatu reklamowego. W procesie tym potrzeby oraz możliwości percepcyjne mieszkańców wsi są ignorowane, a krajobraz miejscowości sprowadzany jest do roli konsumenckiej ulotki reklamowej, adresowanej do przejeżdżających. Doprowadza to do swoistego aktu wywłaszczenia tradycyjnych mieszkańców wsi na rzecz zmotoryzowanych użytkowników dróg. Celem artykułu jest analiza zjawiska oraz określenie zagrożeń generowanych przez wprowadzane na szeroką skalę nośników reklamowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00