Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Vegas-Style Commercialization and Perception of the Polish Countryside

Tytuł:
The Vegas-Style Commercialization and Perception of the Polish Countryside
Być jak Las Vegas - czyli o percepcji polskiej wsi
Autorzy:
Podhajska, E.
Sobota, M.
Zienowicz, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1190013.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Tematy:
spatial visualization
perception of landscape
changing perception of landscape
distinguishing features of landscape
wizualność przestrzeni
statyczna percepcja krajobrazu
dynamiczna percepcja krajobrazu
wyróżniki krajobrazu
Źródło:
Architektura Krajobrazu; 2014, 3; 108-119
1641-5159
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jedną z zasadniczych przyczyn zmiany wizerunku wsi polskiej w ciągu ostatniej dekady jest aktywność branż reklamowych. Wykorzystanie medialnego potencjału krajobrazu doprowadza do całkowitego przewartościowania jego jakości wizualnych. Pozbawione jakiegokolwiek planu i niepoprzedzone analizami sytuowanie wielkogabarytowych nośników reklamowych w obszarach wiejskich doprowadza do dewastacji ugruntowanych pierwotnym zamysłem i tradycją sylwet oraz panoram miejscowości. Działania te generują szereg problemów, z których jednym z zasadniczych jest zawłaszczenie przestrzeni miejscowości na potrzeby komunikatu reklamowego. W procesie tym potrzeby oraz możliwości percepcyjne mieszkańców wsi są ignorowane, a krajobraz miejscowości sprowadzany jest do roli konsumenckiej ulotki reklamowej, adresowanej do przejeżdżających. Doprowadza to do swoistego aktu wywłaszczenia tradycyjnych mieszkańców wsi na rzecz zmotoryzowanych użytkowników dróg. Celem artykułu jest analiza zjawiska oraz określenie zagrożeń generowanych przez wprowadzane na szeroką skalę nośników reklamowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies