Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Spatial Imagination of Students Commencing the Course in Descriptive Geometry on Technical Faculties in the Years 2011-2014

Tytuł:
Spatial Imagination of Students Commencing the Course in Descriptive Geometry on Technical Faculties in the Years 2011-2014
Wyobraźnia przestrzenna u studentów rozpoczynających kurs geometrii wykreślnej na kierunkach technicznych w latach 2011-2014
Autorzy:
Rużyczka, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/118997.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Geometrii i Grafiki Inżynierskiej
Tematy:
spatial imagination
descriptive geometry
wyobraźnia przestrzenna
geometria wykreślna
Źródło:
Journal Biuletyn of Polish Society for Geometry and Engineering Graphics; 2016, 29; 17-22
1644-9363
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the years 2011-2014, a research on geometrical predispositions was conducted among the first-year students of the Faculty of Environmental Engineering and Land Surveying at the Agricultural University of Cracow. Students of four faculties were included in the research. Each of the 280 included students answered 10 simple questions regarding geometry, which were designed to assess to our best ability especially the spatial imagination of the students. Also, the knowledge of basic geometry, acquired in primary and secondary school, was essential. What is more, the students could also show their drawing abilities, but it was the oral exam that prevailed. To sum up our research, we can support the thesis, that the predispositions of the spatial imagination of the students Faculty of Environmental Engineering and Land Surveying at the Agricultural University of Cracow in the years 2011 – 2014 were directly connected to the field of study. It could result from the attractiveness of the faculty itself, which is strictly connected to the number of candidates – different on each faculty.

W latach 2011-14, wśród studentów rozpoczynających I rok studiów na Wydziale Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie przeprowadzono badania predyspozycji geometrycznych. Objęto nimi osoby przyjęte na cztery kierunki studiów. Każdy z badanych 280 studentów odpowiadał na 10 prostych pytań z zakresu geometrii, pozwalających ocenić w miarę możliwości przede wszystkim wyobraźnię przestrzenną, przy czym niezbędna była również wiedza z podstawowych zagadnień geometrycznych uzyskiwana w szkole podstawowej i średniej. Ponadto studenci mogli wykazać się umiejętnością rysowania, ale liczyła się odpowiedź słowna. W podsumowaniu badań, można przychylić się do tezy, że predyspozycje wyobraźni przestrzennej u studentów Wydziału Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie w latach 2011-14 były bezpośrednio związane z kierunkiem studiów. Mogło to wynikać z atrakcyjności kierunku, a co za tym idzie liczbą kandydatów - różną na poszczególnych kierunkach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies