Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O potrzebie i możliwościach zintegrowanego nauczania geometrii wykreślnej, grafiki komputerowej i rysunku technicznego

Tytuł:
O potrzebie i możliwościach zintegrowanego nauczania geometrii wykreślnej, grafiki komputerowej i rysunku technicznego
About need and possibilities of compact teaching of descriptive geometry, computer graphics and technical drawing
Autorzy:
Piekarski, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/118782.pdf
Data publikacji:
2003
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Geometrii i Grafiki Inżynierskiej
Tematy:
geometria wykreślna
grafika komputerowa
grafika inżynierska
CAD
rysunek techniczny
descriptive geometry
computer graphics
engineering graphics
technical drawing
Źródło:
Journal Biuletyn of Polish Society for Geometry and Engineering Graphics; 2003, 13; 31-36
1644-9363
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie autor proponuje zintegrowanie treści nauczania trzech przedmiotów: geometrii wykreślnej, grafiki komputerowej (CAD) oraz rysunku technicznego w obrębie jednego przedmiotu, któremu stawia się za cel nauczenie zasad definiowania oraz przedstawiania w zapisie graficznym postaci geometrycznej obiektów przestrzennych. Podano przesłanki, które przemawiają za integracją oraz scharakteryzowano jej prognozowane efekty. W programie zintegrowanego przedmiotu należy: − od początku odwoływać się do realiów działalności inżynierskiej, − w chronologii nauczanych treści uwzględnić gradację stopnia ich trudności oraz przydatności w działalności inżynierskiej. − w podbudowie teoretycznej przedmiotu uwzględnić specyfikę metod grafiki komputerowej, − respektować komputer jako dominujące współcześnie narzędzie pracy, − osadzić problematykę projektowania struktury przestrzennej w zagadnieniach modelowania geometrycznego jako nadrzędnych w stosunku do zagadnień zapisu graficznego,

The author proposed an integration of essences of three subjects of study: descriptive geometry, computer graphics (CAD) and technical drawing within one subject, which aim would be teaching the rules of definition of geometrical structure of spatial objects and its presentation in graphical notation. The paper presents examples of actions, which secure, in author’s opinion, improvement of image of new subject in comparison with the subjects which have been taught up to up to the present, thanks to the realisation of the next postulates: - appeal to engineering realities from the beginning of teaching, - foundation of the questions of graphical notation on the basis of problematic of geometrical modeling, - regard for a computer as a dominant tool in modern times and taking into consideration specificity of CAD methods in theoretical foundation of the subject, - gradation of contents taught from these ones, which are basis for engineer (mensural definition of geometrical structure, its graphical notation, spatial restitution) to competences useful only in advanced designing.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies