The aim of this article is to critically analyze the internet’s remixes of Nilüfer Demir’s photography showing the dead body of Alan Kurdi – a 3-year old Syrian refugee – found on the beach near Turkish city Bordum. The main question here is: how the convergence culture ‘regards the pain of the other’ and deals with it? Semiotic analysis of chosen examples leads to a conclusion that while some artists undertake a specific visual tactics of protest and objection, more often, and even in clearly critical pictures, the ‘rhetoric of consolation’ is a predominating one and serves to both artists’ and viewers’ complacency and consoling. Terror of the pain and death is deleted from those images and replaced by cheap and idle tenderness or even kitsch.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00