The article concerns the problems of the relationship between kitsch and persuasion; it is an attempt to approach this relationship from two perspectives – indicating the persuasive nature of kitsch as one of its characteristics, and signaling the possibility of recognizing that kitsch category is present as a consequence of giving the communique a persuasive character. The presented statements have been based on the analysis of two films – God is not dead, directed by Harold Cronk, and Body/Ciało, directed by Małgorzata Szumowska.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00