Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie, governance i polityka publiczna w systemie szkolnictwa wyższego: Polska–Ukraina

Tytuł:
Zarządzanie, governance i polityka publiczna w systemie szkolnictwa wyższego: Polska–Ukraina
Management, Governance and Public Policy in the Higher Education System: Poland–Ukraine
Autorzy:
Degtyarova, Iryna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1185500.pdf
Data publikacji:
2016-04-03
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
governance
higher education
management
public policy
higher education institution
strategy for development
law
rector
szkolnictwo wyższe
zarządzanie
polityka publiczna
uczelnia wyższa
strategia rozwojowa
prawo
rektor
Źródło:
Studia z Polityki Publicznej; 2016, 3, 3(11); 159-172
2391-6389
2719-7131
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł poświęcony analizie teoretycznej oraz praktycznej różnych poziomów rządzenia (governance) w szkolnictwie wyższym - na poziomie systemowym, instytucyjnym i na poziomie polityki państwa wobec systemu szkolnictwa wyższego oraz uniwersytetów. Zarówno Polska, jak i Ukraina stają wobec wspólnego wyzwania konieczności odbiurokratyzowania działania uczelni i deregulacji systemu szkolnictwa wyższego, co wymaga niezbędnych zmian reguł ładu instytucjonalnego i systemowego. W artykule pokazano, jakie narzędzia w procesie transformacji szkolnictwa wyższego zarówno na poziomie makro (governance in HES i polityka publiczna), jak i mikro (governance i management in HEI) mogą być wykorzystane w celu podejmowania skutecznych rozwiązań w obszarach: zarządzanie, governance i polityka publiczna w systemie szkolnictwa wyższego.

The article focuses on the theoretical and practical analysis of various levels of governance in higher education - at the systemic level, at the institutional level and at the level of public policy making in higher education system and universities. Both Poland and Ukraine are facing the common challenges of the urgent need to diminish bureaucracy at universities and to deregulate the system of higher education, which requires the necessary changes to the legal framework at the institutional and systemic levels. The article considers which tools in the process of transformation of higher education, both at the macro (governance in HES and public policy) and micro (governance and management in HEI) levels can be used in order to find effective solutions in the areas of management, governance and public policy in the higher education system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies