Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koncepcja rozwoju pasmowego doliny Białej Lądeckiej

Tytuł:
Koncepcja rozwoju pasmowego doliny Białej Lądeckiej
Forming the landscape of the Biała Lądecka river valley
Autorzy:
Paprzycka, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1185416.pdf
Data publikacji:
2003
Wydawca:
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Tematy:
Biała Lądecka
dolina
rozwój pasmowy
river valley
landscape
Źródło:
Architektura Krajobrazu; 2003, 3-4; 76-82
1641-5159
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis presents a comprehensive study of the possible redevelopment of the mountain river valley with considerable scenic and natural values. The purpose was to create a balanced model of green and open area system in agreement with contemporary needs, which will organise space along the communication axis. The author takes into account the concept of the main "corridors of development" generated by the transportation and waterway systems and extending out from the points encompassed by main centres of development. One of the principles of the above-mentioned concept is to differentiate the spatial function of the long-distance linkages and more local connections. That gives an opportunity to form various spatial schemes of green and open areas, adapted to the regional and site conditions. The author argues, that areas of urban expansion in Biała Lądecka river valley shall be joined by belts, with the axis defined by the rail, river and road networks. The presented belt structure includes: tourist, pedestrian and bicycle route systems, formed parallel to the communication axis, united by verdure, which penetrate freely into the dwelling areas. The settlement areas are located not in node system of points, but its congestion depends on the natural environment resistance and saturation of tourist attractions. As the alternate concept to existing plans, the belt system seems to offer solutions more sustainable and friendly for tourist and the natural environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies