Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Samopoznanie i planowanie własnej przyszłości przez młodzież jako specyficzne zadania rozwojowe okresu dorastania

Tytuł:
Samopoznanie i planowanie własnej przyszłości przez młodzież jako specyficzne zadania rozwojowe okresu dorastania
Self-cognition and future planning as specific developmental tasks of adolescence
Autorzy:
Czerwińska-Jasiewicz, Maria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1178635.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Źródło:
Polskie Forum Psychologiczne; 2011, XVI, 2; 197-209
1642-1043
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article deals with self-cognition and future planning as specific developmental tasks of adolescence. Adolescents’ decisions concerning future are the main elements one’s life concept. Without making life decisions (concerning education, profession, close relationship) one could not achieve life goals. Usually people do not make only one decision but ‘a chain’ of decisions. These decision chains are called sequence decisions and they demand perspective thinking, i.e. perspective strategy of decision (Kozielecki, 1992). Educational and professional decisions of adolescents are the examples of sequence decisions but also they may be perceived as decisions made in risk situation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies