The presented study is a part of project aimed at finding the sources of aggression among children in early school age. Exploratory research included 48 children, their parents (41 mothers, 19 fathers) and 2 teachers. To examine the relationship between the intensity of aggressive behaviour among pupils and emotionality of their parents, the following methods have been applied: Emotional Control Questionnaire by J. Brzeziński, Type D Scale by N. Ogińska-Bulik, Z. Juczyński and J. Denollet and the Student Behaviour Rating Scale by I. Grzankowska. The analyses have shown that mothers’ motivation to behave rationally is positively correlated with indirect aggression among children whereas fathers’ cognitive control of emotogeneous situations correlates negatively with the number of acts of physical aggression acts taken by children at school. The results indicate that parents emotional control could predict children aggressive behaviour. Due to a limited sample size, replication of the research is recommended.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00