Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sea transportation of coal liable to liquefaction

Tytuł:
Sea transportation of coal liable to liquefaction
Autorzy:
Popek, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/117395.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Morski w Gdyni. Wydział Nawigacyjny
Tematy:
cargo handling
sea transportation
coal
liquefaction
coal liable to liquefaction
IMSBC Code
Transportable Moisture Limit (TML)
chemical reaction
Źródło:
TransNav : International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation; 2019, 13, 4; 803-807
2083-6473
2083-6481
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The marine industry is a vital link in the international trade, with vessels representing the most efficient, and often the only method of transporting large volumes of raw materials. Coal is a major cargo with hundreds of millions of tons being shipped every year for power consumption and industrial uses. The vast majority of coal traded is delivered by sea. The IMSBC Code specifies requirements related to the safe stowage and shipment of coal that may give rise to relevant on-board risks, for example structural damage due to improper coal distribution, chemical reaction leading to spontaneous combustion, emission of explosive gases and liquefaction. As coal is liable to liquefaction, several precautions should be taken before accepting the cargo for shipment and procedures for safe loading and carriage should be respected. According to the analysis of the data, the proportion of fines in the cargoes shipped worldwide has been accepted as an appropriate criterion to identify the potential of a coal cargo for liquefaction. The main purpose of this paper is to investigate the impact of coal properties on the ability to liquefy. The relation between the degree of fragmentation and the value of the TML was analyzed. In addition, the possibility of using different method for determination of the TML was discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies