A paradigm shift is presently underway in the shipping industry promising safer, greener and
more efficient ship traffic. In this article, we will look at some of the accidents from conventional shipping and
see if they could have been avoided with autonomous ship technology. A hypothesis of increased safety is often
brought forward, and we know from various studies that the number of maritime accidents that involves what
is called “human error” ranges from some 60‐90 percent. If we replace the human with automation, can we then
reduce the number of accidents? On the other hand, is there a possibility for new types of accidents to appear?
What about the accidents that are today averted by the crew? This paper will present a method to assess these
different aspects of the risk scenarios in light of the specific capabilities and constraints of autonomous ships.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00