Training of seafarers is traditionally focusing merely on the ‘occupational’ aspect. Competent seafarers have always been defined as people who have good professional, navigational or engineering skills. However, practice shows that these skills alone are often not enough to solve complex situations at sea. This article attempts to look at life and work at sea as a multidimensional phenomenon. The personal reaction to the social field challenges is unique for every person because of his ideas, feelings, behaviour, needs, moral values and physical attributes. The aim of the presented article is to describe a theoretical research model, which reflects the interaction of young seafarers and a social space on board a ship, and to determine the adaptation and well-being support measures used by young seafarers on board.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00