Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Women who experience violence – an interpretative phenomenological analysis of the post-traumatic adaptation process

Tytuł:
Women who experience violence – an interpretative phenomenological analysis of the post-traumatic adaptation process
Autorzy:
Zięba, Mariusz
Banaszkiewicz, Mateusz
Boczkowska, Marta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1164532.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Tematy:
interpretacyjna analiza fenomenologiczna
przemoc domowa
radzenie sobie przez nadawanie znaczenia
readaptacja
trauma
Źródło:
Polskie Forum Psychologiczne; 2019, XXIV, 1; 117-128
1642-1043
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem badania była analiza osobistych historii kobiet doświadczających przemocy (psychologicznej/fizycznej/ekonomicznej). Użyto Interpretacyjnej Analizy Fenomenologicznej (IPA) w celu sprawdzenia, w jaki sposób homogeniczna grupa siedmiu kobiet nadaje znaczenie swoim osobistym doświadczeniem związanym z traumą. Wyniki indywidualne i zbiorcze umożliwiły wtórną interpretację w odniesieniu do indywidualnych i zbiorczych cech doświadczenia badanych kobiet. Wyróżniono następujące tematy: sprawczość – wzrost poczucia osobistej siły, narracje na temat sprawcy, pozytywny i negatywny wpływ innych ludzi oraz percepcję kontroli.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies