This article tries to show the relationship between one important set of deficiencies included in the Paris Memorandum of Understanding on Port State Control procedures, propulsion and auxiliary machinery, the importance of this set of deficiencies for the PSC inspection and also its importance for the Maritime Safety. The maintenance of the propulsion and auxiliary machinery systems has become less important that it deserves, that means while the ship sails everything is supposed to be properly maintained, this is the most extended policy in the Companies and accepted and supported by the Owners. This article studies the deficiencies included in the category propulsion and auxiliary machinery detected by the Port State Control Officers (PSCO) of the Paris MOU area, and tries to demonstrate how important they are in these inspections. At the same time can be seen the professional profile of the PSCO’s as well as the assessment made by them of those areas included in this set of deficiencies.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00