Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sammensætninger i et børnesprogsmateriale

Tytuł:
Sammensætninger i et børnesprogsmateriale
Autorzy:
Jørgensen, Henrik
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1159993.pdf
Data publikacji:
2016-12-19
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Źródło:
Folia Scandinavica Posnaniensia; 2016, 20; 119-132
1230-4786
2299-6885
Język:
duński
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article discusses compounds in a corpus collected among native and multilingual children in schools in Aarhus, Denmark. The corpus consists of interviews with individual children and recordings of groups of children playing; the compounds were collected from the interviews only. Focus is on different semantic types of compounds. A large body of the corpus consists of simple lexicalized compounds where the compound is the only relevant alternative if you want to express yourself idiomatically. Occasionally we found interesting unconventional compounding used to replace lexical gaps with the children, among the native speakers as well as among the multilingual children. In some cases, very special types of compounds came up, especially in the attempts of the children to cope with specific challenges in some of the tasks in the interviews.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies